Uzveic lieko svaru bez cīņas. 5 vērtīgi padomi

Liekais svars un celulīts nav tikai estētiskas dabas problēma. Tas ir signāls, ka tavs dzīvesveids nav pareizs, ir piesātināts ar stresu un negatīvām emocijām. Tāpēc jauns pretcelulīta krēms nelīdzēs. Vispirms jāmaina domāšana un attieksme pret šo problēmu.

 uu

Kad es draugu un paziņu lokā dalos savā pieredzē attiecībā uz liekajiem kilogramiem, saņemu piezīmi:”Kas tad tev tur ko zaudēt?” Jā, iespējams, man šī problēma nav iztekti aktuāla, taču tikai tādēļ, ka es rūpējos par sevi. Un daru to katru dienu. Es lieliski apzinos, ka ar gadiem vielmaiņas procesi palēninās, taču es joprojām vēlos nēsāt 36 izmēra drēbes, justies moža un enerģijas pilna. Tāpēc sekoju līdz tam, ko ēdu, kustos un daudz smaidu. Ir bijuši periodi, kad svēru 7 kg vairāk kā šodien, un tas bija brīžos, kad netiku galā ar savām emocionālajām problēmām. Es pilnībā piekrītu, ka visas slimības sākas galvā. Arī liekais svars ir slimība, kas jāarstē gluži tāpat kā citas saslimšanas.

02-tieveshana

Tiec galā ar stresu

Gan es pati, gan daudzas sievietes manā draugu lokā ir saskārušās ar problēmu, kad, pat ievērojot veselīgu dzīves veidu un sportojot, no liekajiem kilogramiem neizdodas atbrīvoties. Iedziļinoties šajā tēma esmu sapratusi, ka galvenais cēlonis šādai organisma neklausīšanai ir stress. Regulāra stresa stāvoklī pastiprināti izdalās kortizols, kas traucē optimālai insulīna funkcionēšanai, izraisot svara, it sevišķi vidukļa zonā, pieaugumu. Jo vairāk kortizola asinīs, jo mēs kļūstam jūtīgākas pat pret nenozīmīgām ikdienas situācijām. Tādā veidā tiekam ierautas stresa spirālē, kas negatīvi ietekmē virkni citu hormonu organismā, ieskaitot dzimumhormonus. Vārdu sakot – neizkļūstot no šīs spirāles, mēs ne tikai neatrisināsim liekā svara problēmas, bet ieliksim pamatu nopietnām slimībām un paātrināsim novecošanās procesus.

03-tieveshana

Gūsti prieku nevis aizliedz un cīnies

Fizisko ķermeni sakārtot palīdz mierīga attieksme pret notiekošo mums apkārt. Ja ieciklēsimies uz savu problēmu, tas radīs enerģijas nosprostošanos, tāpēc sākumā jāatbrīvo prāts no ’’kaut ko sev atļauju, kaut ko sev aizliedzu’’ programmas. Daudzas nepadarītas lietas, solījumi, pienākumi, neatrisināti naudas jautājumi krājas un laika gaitā pārvēršas liekajos kilogramos. Tāpēc vispirms jāsāk ar sava prāta attīrīšanu un pēc tam jāķeras pie dzīves veida maiņas. Uzsākot sportot un mainot ēšanas paradumus, aizmirsti par sadedzinātajām kalorijām, centimetriem un kilogramiem, bet priecājies par to, kā uzlabojas tava pašsajūta un vairojas enerģija. Termins “cīņa pret lieko svaru” ir nepareizs jau pašā saknē. Ja tu ar kādu cīnies, tas kāds tev cīnās pretīm. Mainot domāšanu un attieksmi, mainīsies arī organisma reakcija uz aktivitātēm, ko darām un liekie kilogrami pamazām pazudīs paši no sevis. Man pašai bija liels pārsteigums, kad atgriežoties no atvaļinājuma Indijā, biju ieguvusi jūtami slaidākas ķermeņa aprises, lai gan sev neko neliedzu. Secinājums – organisms pats lieliski saprot no kā tam ir jāatbrīvojas, mums tikai jāļauj tam notikt.

04-tieveshana

Procedūras un kosmētika – kā punktiņš uz i

Ko dara sieviete, kad fiksē, ka viņai uz kājām izveidojies celulīts vai vidukļa aprises mainījusi tauku kroka uz vēdera. Viņa skrien un skaistumkopšanas salonu un metas virsū savai problēmai, cītīgi koncentrējoties uz vienu ķermeņa zona. Tas ir jādara, bet ne šādā secībā. Tikai pēc tam, kad esi sakārtojusi vielmaiņu ar pareiza uztura un fizisko aktivitāšu palīdzību, vari pievērsties zonai, kurā novērojama lielāka taukaudu koncentrācija. Procedūras ir papildus līdzeklis, nevis brīnumnūjiņa, kas tavā vietā atrisinās visas problēmas. Cietajiem taukiem uz vēdera es rekomendēju kavitāciju, jo pati ar tās palīdzību sasniedzu labus rezultātus (www.dimensija.lv/kavitacija). Tas gan ir laikietilpīgs un dārgs process, taču patiešām likvidē taukšūnas. Ja aktīvi sporto, es ieteiktu papildus apmeklēt masāžas. Tas palīdzēs izvadīt no organisma vielmaiņas gala produktus un pienskābi, kas rada labi pazīstamās muskuļu sāpes pēc sporta nodarbībām. Profilaksei ļoti efektīva ir vaakummasāža, kuru kursa veidā vajadzētu veikt pāris reizes gadā. Tā ne tikai izkustina tauciņus, bet arī uzlabo vielmaiņu un stiprina ādu.

Ja mainies, tad uz visiem laikiem

Pati lielākā problēma, kas liek atkal un atkal atgriezties pie tēmas par liekajiem kilogramiem, ir mūsu nespēja sasniegto noturēt ilgstoši. Kampaņveida aktivitāte, ja pēc tās atgriezies pie vecajiem ieradumiem, ir ne tikai bezjēdzīga, bet pat kaitīga, jo var izraisīt vielmaiņas traucējumus. Ja reiz sāc mainīt dzīvesveidu, centies to padarīt par normu nevis izņēmumu.

Un visbeidzot – necīnies pret dabu

Atceries ka katrai sievietei ir iedzimta ķermeņa forma. Ja tavai mammai ir izteikti gurni, tad visticamāk, šādas sievišķīgas formas būs arī tev. Tāpēc necenties mainīt to, ko daba tev ir devusi. Galvenais nav centimentri, bet ādas stāvoklis un tava personiskā pašsajūta.

Teksts: Una Ulme

Foto: Shutterstock

1 Response
  • Laina
    novembris 28, 2016

    Vispirms paldies,par laiku tik garšīgi un reizē viegli pastāstīt ko,kā ,kur! Lietderīga ,lieliska informācija.Atkal gribas uz Parīzi….!Kā nokļuvu šinī blogā,joprojām nesaprotu!

Kādas ir tavas domas?

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *