Skaistumam nav vecuma. Vai skaistuma industrijas jaunā tendence?

Skaistumkopšanas industrija arvien lielāku vērību sāk pievērst sieviešu auditorijai vecumā virs 40 gadiem. Iemesls tam ir ne tikai fakts, ka šī ir visstraujāk augošā demogrāfiskā grupa ar lielāko pirktspēju. Pats galvenais – mūsdienās sievietes vēlas izskatīties skaistas savā vecumā.

Daudzu kosmētikas kompāniju jaunās sezonas aktualitātes ir vērstas nobriedušas sievietes virzienā. No reklāmām uz mums raugās dāmas vecumā līdz pat 80 gadiem, kuras demonstrē, ka skaisti iespējams izskatīties jebkurā vecumā. Pat bez ķirurga skalpeļa iejaukšanās.

ageless gabriela

Schwarzkopf Professional jaunā reklāmas kampaņa.

Matu kosmētikas zīmols Schwarzkopf Professional tēmai Skaistums, kas nenoveco velta visu savu jaunās rudens/ziemas sezonas kolekciju, tostarp arī reklāmas kampaņu. Zīmols uzsver – mūsdienās vecums 50+ nenozīmē to pašu, ko pirms 20 gadiem. “Pēdējos gados cilvēki noveco daudz pašpārliecinātāk. Mēs izmantojam šo tendenci – tā vietā, lai maskētos vai apkarotu novecošanas pazīmes, uzmanības centrā tiek celta individualitāte un mūsu pašu dabiskais skaistums,” atzīmē Schwarzkopf Professional starptautiskais radošais direktors Saimons Ellis (Simon Ellis).

ageless backstage

Ieskats Schwarzkopf Professional reklāmas kampaņas aizkulisēs.

Skaitļi runā paši par sevi. Šobrīd sievietes virs 45 gadiem veido vairāk nekā 58% no pasaules skaistumkopšanas tirgus. Viņu pirktspēja naudiskā izteiksmē 2020.gadā sastādīs 13 triljonus ASV dolāru gadā, kas būs par 63% vairāk nekā 2010. gadā. Fakts paliek fakts – Eiropa noveco, taču omīšu vai gluži pretēji – plastmasas leļļu laiks ir beidzies. Mūsdienu sieviete saprot sava vecuma neizbēgamību un spēj to pieņemt. Viņa jūtas daudz pašpārliecinātāka nekā jaunībā, uzskata, ka dzīve kļuvusi mierīgāka, bez tam, viņa var atļauties novecot skaisti, jo ir finansiāli stabila.

LIFTISSIME

Lierac Liftissime reklāma.

Loģiski, ka uz šiem datiem reaģē skaistumkopšanas industrija, kura rūpīgāk iedziļinās pretnovecošanas tēmā, nāk klajā ar jaunām inovācijām un risinājumiem skaistai novecošanai. Zīmola Lierac zinātnieki, radot jauno sēriju Liftissime 50+ secinājuši, ka galvenais cēlonis ādas tvirtuma zudumam ir šūnu sasaistīšanās. Par to atbild īpaša molekula – perlekāns, kas ar gadiem sāk slinkot, kā rezultātā ādas stāvoklis pasliktinās. Lai to aktivizētu, radīts aktīvo vielu komplekss cell-junction, kas stimulē perlekāna sintēzi, kas atjauno šūnu sasaisti un uzlabo ādas elastību. Protams, ka šo sēriju reklamē attiecīga vecuma sievietes, tostarp šarmantā britu aktrise Kristīna Skota Tomasa (Kristin Scott Thomas). Lierac  kampaņas nosaukums ir Beauty is ageless (Skaistumam nav vecuma).

lierac

55 gadus vecā Kristīna Skota Tomasa Lierac Premium kosmētikas līnijas reklāmā.

Nesnauž arī pašmāju skaistumkopšanas zīmoli. Par MADARA kosmētikas līnijas Time Miracle reklāmas seju izvēlēta modes dizainere Keita. Zīmola dibinātāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere stāsta, ka iesākumā raudzījusies klasiskas reklāmas sejas virzienā, taču neesot pametusi sajūta, ka kaut kas nav pa īstam. “Mēs nevarējām līdz galam izstāstīt savu stāstu par pārliecību un skaistumu jebkurā vecumā. Keita atspoguļo to skaistumu, ko izveidojusi viņas dzīve,  kas veido viņu kā personību. Šis ir skaistums, ko katra sieviete sevī var veidot, izcelt, nevis noslēpt. Tikai ik pa brīdim vajag sev to atgādināt un nedaudz ļauties dzīvei. Kā melns uz balta – tajā visā ir skaistums pie nosacījuma, ja viss ir pa īstam, tāds nesamocīts,” atzīst Lotte.

keita madara

Modes dizainere Keita reklamē zīmola MADARA Time Miracle kosmētikas līniju.

Pati Keita uzsver, ka nedomā par vecumu, pretējā gadījumā viņa neko nevarētu paveikt. “Vai nu tu dabū to, ka labi izskaties no iekšpuses – veselīgi ēdot un garīgi strādājot, vai nu… Ja dzīvo mīlestībā, tad tas arī palīdz labi izskatīties. Ir ļoti būtiski, ko tu dari dzīvē vispār. Vai tu esi laimīgs tur, kur tu esi, un ar to, ko tu dari. Vai arī tu mokies.”

ageless tanya

Taņa Drouginska par modeli strādā visu mūžu.

80 gadus vecā modele Taņa Drouginska, kuru par savas jaunās sezonas reklāmas seju izvēlējies Schwarzkopf Professional, saka: “Es neskatos atpakaļ. Man ir pārāk daudz lietas, kas jāizdara. Mans galvenais uzdevums ir pārkāpt robežas, katru dienu. Man ir svarīgi pilnībā izdzīvot dzīvi bez vārda vecums.”

Protams, kopumā sabiedrības priekšstats par novecošanos nemanīsies tik ātri. Taču jebkura veida aktivitāte, kas nevis kultivē mūžīgo jaunību, bet aicina mūs būt pašām, iedvesmo un iedrošina. Nobriedušas dāmas glancētu žurnālu lappusēs atgādina sievietēm, kas viņas ir patiesībā. Jo bēgot no saviem gadiem, mēs bēgam pašas no sevis. Bet no sevis aizbēgt nav iespējams…

Foto: no MADARA Cosmetics, Schwarzkopf Professional un Lierac reklāmas materiāliem

Iedvesmojoši video, kas izceļ sievietes skaistumu jebkurā vecumā.

Schwarzkopf Professional reklāmas kampaņa

Prada reklāmas klips  “The Postman Dreams”

Aizkulišu video no Lierac Premium reklāmas ar aktrisi Kristīnu Skotu Tomasu.

Treileris dokumentālajai filmai par stila ikonu Irisu Apfelu.

No tags 0

Pagaidām Nav Komentāru

Kādas ir tavas domas?

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *